Britanicul Richard Branson, cel care a pus bazele casei de discuri Virgin şi companiei aviatice Virgin Atlantic Airways, prezintă câteva secrete ale succesului în afaceri în cartea sa, “Like a Virgin: Secrets They Won’t Teach You at Business School”.
Câteva dintre aceste sfaturi sunt redate de Business Insider în ediţia electronică:
Nu face nimic din ceea ce nu îţi face plăcere
Aceasta este prima recomandare pe care le-o face Branson celor care vor să aibă succes în afaceri.
Fă-te remarcat
“Asigură-te că apari pe prima pagină a ziarelor, nu în rubrica neagră. Trebuie să ieşi în faţă şi să ştii să te vinzi”, consideră magnatul britanic.
Alege înţelept numele mărcii
În viziunea lui Branson, atunci când botezi un brand trebuie să te gândeşti cum poţi beneficia de pe urma lui. În cazul său, „Virgin” sugerează plusvaloare, servicii mai bune şi prospeţime.
Nu poţi conduce o afacere fără să îţi asumi nişte riscuri
Orice investiţie presupune nişte riscuri, aşadar trebuie să fii pregătit şi de un potenţial eşec, consideră Branson.
Prima impresie reprezintă totul. La fel şi a doua
Prima impresie este cea care îl determină pe client să te aleagă şi a doua oară. În cazul lui Branson, clienţii care apelează la Virgin Airways şi a doua oară o fac pentru că a-şi recupera un bagaj sau pentru a li se rezolva o solicitare. Deci, şi a doua impresie trebuie să fie la fel de bună.
Perfecţiunea este de neatins
„Este periculos să faci oamenii să creadă că au făcut ceva perfect”, consideră magnatul, motiv pentru care nu i-a spus niciodată nimănui că a făcut ceva perfect.
Clientul are de cele mai multe ori dreptate
Clientul are tot timpul dreptate… atunci când nu greşeşte. „Nu trebuie să construieşti o afacere fără să te gândeşti că va trebui să-l satisfaci pe client”, se mai arată în cartea lui Branson.
Defineşte-ţi marca
Atunci când vine vorba de definirea mărcii, Branson nu le recomandă oamenilor să facă ceea ce a făcut el cu brand-ul „Virgin”, deoarece acesta activează în mai multe domenii. Cel mai important, în viziunea sa, este să promiţi mai puţin şi să realizezi mai mult decât ai promis.
Explorează teritorii noi
Afaceristul britanic compară această experienţă cu marile descoperiri ştiinţifice sau geografice. Explorează teritorii restrânse, care pot genera idei creative şi inovaţii.
Nu toţi s-au născut pentru a fi CEO
Managerul unei companii trebuie să fie omul care „scoate ceea ce este cel mai bun la angajaţii săi”. Nu tuturor le reuşeşte asta, iar acest lucru este unul bun.
Sursă: Gândul.info -19.09.2012; http://www.gandul.info/magazin/cheia-succesului-in-afaceri-zece-sfaturi-pentru-reusita-oferite-de-magnatul-richard-branson-10091128