g>1. Legea liderului: Este mai bine s? fii primul, decât sa fii mai bun.
2. Legea categoriei: Dac? nu po?i fi primul într-o categorie, creez? o nou? categorie î n care s
? fii pe primul loc.
3. Legea min?ii: Este mai bine s? fii primul în mintea unui poten?ial cump?r?tor, decât s? fii primul pe pia??.
4. Legea percep?iei: Marketingul nu este o b?t?lie a produselor în sine, ci a percep?iilor pe care consumatorii le au asupra produselor.
5. Legea focusului: Cel mai puternic concept în marketing spune c
? trebuie s? de?ii un cuvânt în mintea consumatorului poten?ial.
6. Legea exclusivit??ii: Dou? companii nu pot de?ine acela?i cuvânt în mintea cump?r?torului poten?ial.
7. Legea clasamentului: Strategia pe care o folose?ti este determinat
? de locul pe care îl ocupi în clasament.
8. Legea dualit??ii: În ultim? instan??, fiecare pia?? se rezum? la concuren?a între primele dou? branduri din clasament.
9. Legea contrariilor: Dac? ?inte?ti spre pozi?ia a doua a clasamentului, strategia ta este determinate de lider.
10. Legea diviziunii: În timp, orice categorie se împarte în dou? sau mai multe categorii mai mici.
11. Legea perspectivei: Efectele marketingului se simt în timp.
12. Legea extensiei de linie: Companiile manifest? o tendin?? categoric? de a extinde linia unui brand.
13. Legea sacrificiului: Ca s? ob?ii ceva, trebuie s? renun?i la altceva.
14. Legea atributelor: Fiec?rui atribut îi corespunde întotdeauna un atribut opus, care poate fi ?i foarte eficient.
15. Legea sincerit??ii: Dac? î?i recuno?ti un defect, consumatorul poten?ial î?i va atribui o calitate.
16. Legea solu?iei unice: Într-o situa?ie dat?, numai una dintre c?ile posibile este cea cu adev?rat eficient?.
17. Legea imprevizibilului: Dac? nu cumva tu e?ti acela care planific
? strategiile concuren?ei, nu ai de unde s
? ?tii ce-?i rezerv? viitorul.
18. Legea succesului: Adesea, succesul provoac? vanitate, iar vanitatea duce la e?ec.
19. Legea e?ecului: Trebuie s? iei mereu în calcul varianta e?ecului ?i s? ?tii s? pierzi.
20. Legea publicit??ii în exces: De cele mai multe ori, situa?ia real? este exact opus? celei prezentate în pres?.
21. Legea acceler?rii: Programele de succes nu sunt cele construite pe capricii de moment, ci acelea construite pe curentele pie?ii.
22. Legea resurselor: Dac? nu beneficiaz? de o finan?are adecvat?, o idee nu va reu?i s? se impun? pe pia??.
Sursa: Cele 22 de legi imuabile ale marketingului – Al RIES; Jack TROUT.- Bucure?ti: Curier marketing, 2004.