Budismul m-a f?cut s? meditez mai profund asupra chestiunii dorin?ei.
A c?uta s? suprimi dorin?a înseamn?, întru câtva, s? reduci via?a, s? o limitezi. Nu cred, ca Buddha, c? dorin?a ar fi în sine un obstacol în calea progresului spiritual.
Cred c? omul trebuie s
? înve?e s?-?i orienteze dorin?ele.
C?ci a te l?sa posedat de ele poate fi un lucru foarte nefast.
A fi îns? st?pân pe tine ?i a-?i orienta liber dorin?a spre ceea ce te spore?te, spre ceea ce este frumos, bun, nobil, face parte din îmbog??irea noastr? spiritual?.
Cred, de altfel, c? nimic nu ne poate mul?umi pe deplin aici, pe p?mânt, c?ci spiritul nostru, creat de Dumnezeu, îl caut? pe Dumnezeu. Indiferent dac? ?tim sau nu acest lucru, alerg?m dup? tot felul de satisfac?ii care vor r?mâne întotdeauna par?iale, c?ci mul?umirea deplin? nu va putea veni decât din întâlnirea cu Cel Ve?nic. Pe asta se întemeiaz? speran?a cre?tin?. Desigur, putem tr?i pe p?mânt momente de plenitudine: în comuniunea cu Dumnezeu sau cu ceilal?i. Dar acestea sunt simple momente, c?rora le vor lua curând locul altele, în care comuniunea va fi mai puternic?, ?i ne vom sim?i neîmplini?i.
Abatele PIERRE – Doamne, de ce?: Scurte medita?ii asupra credin?ei cre?tine ?i a sensului vie?ii. Convorbiri cu Frederic LENOIR.- Bucure?ti: Humanitas, 2006.