3 Comments

  1. As vrea si eu sa am raspuns la urmatoarea intrebare :

    1. cate eu-uri sunt ?
    2. ce reprezinta fiecare EU ?
    3. care este scopul existentei fiecarui EU ?

    De ce sunt importante eu-urile ?
    Astept raspuns, multumesc anticipat si merci de post!

  2. anonym

    La un individ, deci la un om, se poate vorbi de cel putin doua euri. Ele ar fi adevaratul eu, cel care conduce omul in intrupare, adica in viata dintre nastere si moarte, dar nu ia parte la ea gasindu-se in alt plan al existentei. El este eul spiritual si din acest motiv il voi scrie de aici incolo cu majuscula. Al doilea eu este falsul eu de care se tot vorbeste, caruia putem sa-i spunem si perosnalitatea omului intrupat. S-ar mai putea vorbi de inca doua euri dar, ca sa nu complic lucrurile, ma opresc la cele doua deocamdata.
    Ce este falsul eu sau personalitatea? El este constienta de sine care apare in cadrul constientei. Constienta este data omului de corpul sau astral. Constienta are si regnul animal. Deci si animalele au acest corp astral. Ceea ce nu au ele, in comparatie cu omul, este capacitatea de a ordona si de a retine impresiile care le parvin prin simturi, la nivelul acestei constiente. De unde vine aceasta capacitate? De ce omul are aceasta abilitate pe care regnul animal nu o are? Ea vine de la faptul ca, fata de regnul animal, omul are acel Eu spiritual de care vorbeam mai sus. Deci acel al doilea eu care este in fapt Eul real, luat in antiteza cu cel pe care l-am numit si personalitate. Problema este mai complicata. Eul, prin actiunea lui asupra corporalitatii da nastere sufletului. Abia acesta poseda capacitatile pe care le are omul in plus fata de animal si pe care le-am putea sintetiza in: trairi sufletesti sau sentimente, in capacitatea de a gandi si in cea de a voi.
    Spuneam deci, ca falsul eu sau personalitatea, este constienta de sine in cadrul constientei. Cum se poate ajunge la aceasta constienta de sine in cadrul constientei? Numai prin interactiunea cu mediul exterior, interactiune care se traduce prin impresiile pe care le primeste omul prin simturi din lumea exterioara. Sa le spunem perceptii. Dar perceptii au si animalele doar ca la ele aceste perceptii sunt trecatoare. Daca dispare stimulul extern dispare si perceptia. La om este altfel. Toate aceste perceptii sunt transformate cu ajutorul gandirii, in ceva care-i ramane in memorie. Este vorba de procesul de cunoastere. Cunoasterea este intermdiata de gandire. la cunoastere se ajunge prin asocierea unei notiuni fiecarei perceptii. Daca nu ar exista aceasta asociere facuta prin gandire, perceptia dispare fara a lasa vreo urma imediat ce organul de perceptie nu mai este excitat de cauza. In cazul nostru, odata cu disparitia perceptiei, datorita asocierii ei cu o notiune prin gandire ramane ceva. Acest ceva est reprezentarea sau, altfel spus, ramane notiunea pe care gandirea a asociat-o cu perceptia respectiva. Aceasta reprezentarea ramane in… memorie, sa-i zicem memorie. Suma tuturor acestor reprezentari formeaza sfera de cunoastere a unui individ. Pentru a nu complica
    si mai mult intelegerea, am sa spun ca toate actele de vointa, sntimentele, procesul de gandire insusi, ma refer la ratiune, se stocheaza in memorie ca reprezentari. Noi suntem suma acestor reprezentari.
    Spunea cineva ca la om caracterul se formeaza pe parcursul vietii, sau ceva de genul asta. Fals! Omul se naste cu o configuratie fizica, ma refer la forma, cu un anumit temperament si cu un anumit caracter. Asa cum sunt ele pana la varsta de aproximativ 21 de ani, sunt o mostenire a unei vieti anterioare. Abia dupa aceasta varsta omul incepe lupta de a si le remodela. O sa spuneti ca ele sunt, atunci, o componenta de baza a personalitatii noastre. Asa este! Doar ca ele sunt sesizate de noi tot prin procesul cunoasterii. Faptul ca eu sunt, sau ma stiu ca avand un anumit caracter sau temperament sta in mine tot ca reperzentare.
    Toate aceste reprezentari stocate in memorie, se manifesta in planul constientei generale a corpului astral. Constienta tace, nu are nimic de spus daca noi nu ne individualizam in planul ei cu aceasta sfera a cunoasterii. Aceasta individualizare devine in planul ei constienta de sine, adica eul nostru efemer cu care trecem prin viata. De ce spun efemer? Pentru ca dupa moarte, in circa patru zile, toata aceasta memorie dispare in univers. Acest eu pe care noi ne-am straduit sa il individualizam prin activitatea de cunoaste dispare pur si simplu. Ce ramane? Ramane ceva de care inca nu v-am vorbit. Ramane adevaratul eu al intruparii noastre. Cel care se va alatura Eului spiritual si care va fi cel care va conduce de sus noua intrupare. El este constituit din contraponderea spirituala a faptelor noastre din viata. Sau altfel spus, ceea ce au simtit cei din jur ca urmare a faptelor noastre. Si cand spun asta nu ma refer numai la oameni. O simpla frunza rupta, de exemplu, are un efect, lasa o urma in lumea spirituala.
    Ca sa fac un rezumat, ar fi vorba de trei euri.
    Eul fals reprezentat de personalitatea noastra intre nastere si moarte. Acesta dispare imediat dupa moarte, odata cu dizolvarea corpului eteric.
    Eul spiritual care este construit de noi in viata si care este intr-un fel contraponderea spirituala a eului fals. Pe acesta il constientizam abia dupa moarte, el ajungand intr-un final in a se dizolva in Eul spiritual permanent.
    Eul spritual, adevaratul eu, Eu care este permanent. El este Eul cu care tindem sa ne unim. Cine reuseste sa faca aces lucru, devine in viata un sfant, la propriu. In aceasta stare ciclul incarnarilor este intrerupt.
    Vorbeam la inceput si de un al patrulea eu. Acesta ar fi de fapt picatura de spiritualitate pe care omul a primit-o atunci cand a devenit om, picatura care a devenit Eul spiritual permanent prin absortia dupa fiecare viata a eurilor spirituale construite in vietile in cauza.

    Nu ma astept sa intelegi foarte bine ceea ce am incercat sa iti explic, dar, este un raspuns al intrebarile tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *