T
onsor~~ –>
impul vostru e limitat, a?a c? nu-l irosi?i tr?ind via?a altcuiva.
Nu conteaz? pentru mine s? fiu cel mai bogat din cimitir. Vreau s? adorm spunându-mi c? am facut ceva minunat, care conteaz? pentru mine.
Valoram 1.000.000 de dolari când aveam 23 de ani, peste 10.000.000 de doalri când aveam 24 de ani, ?i peste 100.000.000 de dolari la 25 de ani, dar nu e deloc important, pentru c? niciodat? nu am f?cut-o pentru bani.
Singura problema a Microsoft este c? angaja?ii nu au gust. Nu au gust deloc. M? refer la faptul c? nu se gândesc la idei originale ?i c? nu pun cultur? deloc în produsele lor.
Munca mea nu este s
? le fie mai u?or oamenilor. Treaba mea este s? le fie mai bine.
Designul nu înseamn? doar cum arat? sau cum se simte un produs. Design înseamn? cum func?ioneaz?.
Inova?ia face diferen?a între un lider ?i un discipol.
Nu este vorba despre cultura pop, despre a p?c?li oamenii sau despre a-i convinge c? vor ceva ce nu î?i doresc. Noi ?tim ce vrem. Vrem doar s? facem produse foarte bune.
Când îmi vine o idee bun?, treaba mea este s? o r?spândesc pentru a vedea cum gândesc oamenii, s? îi fac s? discute despre ea, s? se contrazic?, s? r?spândeasc? ideea ?i mai departe, la 100 de persoane, s? aduc oameni diferi?i la un loc pentru a explora – pur ?i simplu s? explorez lucruri.
Nu avem ?ansa s? facem multe lucruri, iar fiecare trebuie f?cut excelent. Pentru c? asta este via?a noastr?. Via?a este scurt?, apoi vei muri, ?tii? ?i to?i am ales s? facem asta cu vie?ile noastre. Deci ar fi bine s
? fim ai naibii de buni. Ar fi bine s? merite.
Am fost lipsi?i de ru?ine atunci când a venit vorba de furat idei geniale.
Este foarte greu s? proiectezi produse pe baza de focus-grupuri. De cele mai multe ori, oamenii nu ?tiu ce vor pân? nu le ar??i.
(Despre Bill Gates) Îi doresc tot binele din lume. Cred doar c? el ?i Microsoft sunt închisi la minte. Ar fi fost un om mai deschis dac? ar fi încercat s? se drogheze când era mai tân?r.
A? da la schimb toat? tehnologia mea pentru o întâ lnire cu Socrate.
În mintea încep?torului sunt întotdeauna multe posibilit??i. În mintea expertului sunt pu?ine.
Oamenii care sunt suficient de nebuni sa creada ca pot schimba lumea sunt aceia care chiar o schimba.
Lucrurile mari in afaceri nu sunt facute de un singur om, ci de o echipa de oameni.
Certitudinea c? voi muri în curând este cea mai bun? unealt? care m-a ajutat s
? iau hot?râri importante în via??. Pentru c? aproape totul – a?tept? rile altora, toat
? mândria, toat? frica ?i jena – aceste lucruri pur ?i simplu se dau la o parte din fa?a mor?ii, l?sând doar ce e cu adev?rat important.
Nu m? intereseaz? s? fiu cel mai bogat om din cimitir. Pentru mine conteaz? s? m? duc la culcare seara ?i s? pot spune c? am f?cut ceva minunat.
Dac? nu ai g?sit înc?, mai continu? s? cau?i. Nu te complace. Vei ?ti când îl g?se?ti. ?i, ca orice rela?ie grozav?, devine tot mai bun ?i mai bun cu trecerea anilor.
Când aveam 17 ani am g?sit un citat care spunea: << Dac? tr?ie?ti fiecare zi ca ?i cum ar fi ultima, într-o bun? zi vei avea dreptate>>. M-a impresionat ?i de atunci, în ultimii 33 de ani, m-am uitat în oglind? în fiecare diminea?? ?i m-am întrebat ‘Dac? ast?zi este ultima zi din via?a mea, a? vrea s? fac ce voi face azi?’. ?i de fiecare dat? când r?spunsul a fost ‘Nu’ prea multe zile la rând, ?tiu c? trebuie s? fac o schimbare.
Nu avem ocazia s? facem multe lucruri ?i fiecare din acestea ar trebui s? fie excelent. Pentru c? asta este via?a noastr?.
Aducându-mi aminte c? oricum murim este cea mai bun? metod? de a evita capcana s? m? gândesc c? am ceva de pierdut.
Designul nu este doar cum arat?. Design înseamn? ?i cum func?ioneaz?.
Nimeni nu vrea s? moar?. Nici oamenii care vor s? ajung? în Rai nu vor s? moar? ca s? ajung? acolo. ?i totu?i moartea este destina?ia noastr?, a tuturor. Nimeni nu a sc?pat vreodat?. ?i este a?a cum trebuie s? fie, pentru c? Moartea este probabil singura ?i cea mai bun? inven?ie a Vie?ii. Este agentul de schimb al Vie?ii. Cur??? vechiul ?i las? loc pentru nou. În acest moment, noul e?ti tu, dar într-o bun? zi, nu prea departe de acum, vei deveni tot mai b?trân ?i la un moment dat vei fi dat la o paret. Îmi pare r?u c? sunt a?a dramatic, dar este adev?rat.
Nu po?i întreba clien?ii ce vor ?i apoi s? încerci s? le dai. Pân? reu?e?ti tu s? construie?ti, vor vrea ceva nou.
Modelul meu de afacere este The Beatles: patru b?ie?i care ?ineau unul altuia în frâu tendin?ele negative, se echilibrau unul pe cel?lalt. Totalul era mai bun decât p?r?ile.
Asta este mantra mea – concentrarea ?i simplitatea. Simplul poate fi mai greu decât complexul: trebuie s? munce?ti din greu ca s?-?i cure?i modul de gândire, s?-l faci simplu. Merit? pân? la sfâr?it pentru c? atunci când ajungi acolo, po?i muta mun?ii din loc.
Timpul t?u este limitat, a?a c? nu-l pierde tr?ind via?a altcuiva. Nu r?mâne prins în dogm? – adic? s? tr?ie?ti cu rezultatele gândirii altor oameni. Nu l?sa zgomotul opiniilor celorlal?i s? înece propria ta voce. ?i mai important, ai curajul s?-?i urmezi inima ?i intui?ia. Ele deja ?tiu ceea ce vrei s? devii cu adev?rat. Restul este în plan secund.
Acum aproape un an, am fost diagnosticat cu cancer la pancreas. Nici nu ?tiam ce este acela un pancreas. Dar gândul c? voi muri în curând a fost o unealt? care m-a ajutat s? iau mari decizii în via??”.
Con?tiin?a faptul c? o s? mori este cea mai bun? cale s? nu pici în capcana de a crede c
? ai ceva de pierdut. N-ai niciun motiv s? nu faci ce-?i dicteaz? inima.
Întotdeauna am spus c?, dac? va veni vreodat? ziua în care nu voi mai putea îndeplini îndatoririle ?i a?tept?rile în calitate de CEoi fi primul care s? v? informeze. Din p?cate, acea zi a venit.
Dac? azi ar fi ultima zi din via?a mea, a? vrea s? fac ceea ce voi face ast?zi?
S? fiu cel mai bogat om din cimitir nu conteaz? pentru mine…S? m? duc seara la culcare spunându-mi ce lucruri minunate am f?cut ast?zi, asta conteaz? pentru mine.
Moartea este probabil cea mai tare inven?ie a vie?ii.
Surse principale: Oana RACHELEANU – Adevarul, 6 oct. 2011; 2) Sandra SARBU – Libertatea, 6 oct. 2011; 3) Valentin VIOREANU – Capitalul, 6 oct. 2011