Site-ul gizmodo.com a întocmit un cod al bunelor maniere pentru mesageria instantă. Iată regulile de bază:
Nu pleca în timpul conversaţiilor
Întreruperea unei conversaţii în mod brusc e un gest grosolan. Este ca şi cum te-ai ridica de la masă şi ai pleca în timp ce persoana de alături încă nu şi-a terminat fraza. Nu trebuie să fi extrem de formal pe Yahoo Messenger, însă un „tre să fug, pa” nu strică. Singura excepţie este atunci când conversaţia s-a stins de la sine şi ultimele replici au fost cu minimum 10 minute în urmă.
Respectă-i pe cei ocupaţi
Dacă statusul unui prieten este „Busy”, atunci nu e bine să-i trimiţi un link cu noul tău videoclip preferat. Regula asta este valabilă în special în cazul persoanelor care au arareori statusuri „Busy”.Pe de altă parte, nu este în regulă să spui mereu cu ajutorul statusului că eşti ocupat. Prietenii vor ajunge să nu-l mai ia în serios.
Cu cine vorbesc?
În viaţa reală, vezi faţa unei persoane, o recunoşti ca fiind un prieten şi apoi vorbeşti. La Messenger vezi avatarul unui prieten şi numele său, însă în spatele acestora ar putea fi de fapt prietenă sau şeful lui, aşa că nu începe conversaţiile cu replici care i-ar putea crea probleme, de genul „Mamă, bruneta aia pe care ai agăţat-o aseară era beton!” sau „Te-ai mai gândit în legătură cu demisia?”
BRB
Când trebuie să mergi la toaletă, un brb (be right back – mă întorc imediat) este întotdeauna recomandat, astfel încât prietenii să nu se întrebe ce ai păţit de nu mai dai niciun semn. BRB este cea mai puţin enervantă abreviere care există. Nu este numai permisă, ci şi încurajată.
LOL
Dacă BRB-ul este recomandat, LOL-ul (laughing out loud – râd în hohote) nu trebuie folosit niciodată. Chiar dacă ai râde literalmente în hohote, tot n-ar fi acceptabil să foloseşti LOL-ul, asta pentru că alţii înaintea ta au abuzat de el şi l-au folosit în feluri total nepotrivite.
Scrisul cu majuscule
AŞA-I CĂ SCRISUL CU LITERE MARI ÎŢI DĂ IMPRESIA CĂ CINEVA ŢIPĂ LA TINE? Nu fă asta niciodată.
Nu deschide mai multe ferestre
Teoretic, poţi purta mai multe conversaţii în acelaşi timp. Nu e însă recomandat, pentru că persoanele cu care vorbeşti vor trebui să aştepte răspunsurile tale mai mult timp şi se vor enerva. Regulă nu se aplică în cazul conversaţiilor la serviciu, când vorbeşti în scop profesional cu colegii de muncă.
Emoţicoanele: -(
Abuzul de emoţicoane dăunează grav limbajului. În loc să foloseşti punctuleţe şi paranteze, mai bine petreci câteva secunde pentru a te gândi la cuvinte potrivite pentru fiecare context în parte.
Sursa: http://www.realitatea.net/codul-bunelor-maniere-pe-yahoo-messenger-cele-mai-utile-sfaturi_888494.html#ixzz1eLLmAalc