MOTTO: Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi în lume. – GANDHI
Dacă un angajat stă cu frică în sân, el învaţă să evite asumarea de riscuri.
Dacă un angajat e înconjurat de ipocrizie, învaţă să deformeze adevărul.
Dacă un angajat are aşteptări mici, se obişnuieşte să aibă scopuri limitate.
Dacă un angajat se confruntă cu un sistem foarte rigid, va învăţa să se eschiveze.
Dacă un angajat e ridiculizat, învăţă să-şi ţină ideile pentru sine.
Dacă un angajat trăieşte într-un mediu guvernat de formalitate, va deveni un birocrat.
Dacă un angajat e tratat cu neîncredere, învaţă să fie suspicios.
Dacă un angajat simte că e apreciat, învaţă să facă eforturi suplimentare.
Dacă un angajat are de-a face cu leadershipul, învaţă să preia iniţiativa.
Dacă un angajat are parte de deschidere din partea celorlalţi, învaţă să fie sincer.
Dacă un angajat are posibilitatea de a experimenta, va învăţa să fie inovator.
Dacă un angajat e înconjurat de valori clare, va învăţa să-şi stabilească priorităţi.
Dacă un angajat lucrează într-un mediu unde se pune preţ pe respectul faţă de client, învaţă să ofere servicii remarcabile.
Dacă un angajat e încurajat, învaţă să fie încrezător.
Dacă un angajat e tratat cu ostilitate, învaţă să se certe.
Dacă un angajat e tratat cu indiferenţă, învaţă să nu-i mai pese.
Dacă un angajat are o perspectivă pozitivă asupra lucrurilor, poate face miracole.
Dacă un angajat se confruntă cu provocări, învaţă să stăpânească schimbarea.
Sursă: Management cu NLP: Un management mai bun prin programare neurolingvistică/MODEN, David. – Bucureşti: Curtea Veche, 2013, pp. 282-283.