1. Grijă. Grija faţă de client. Grijă faţă de personal. Grijă faţă de toţi cei legaţi de dumneavoastră. Puneţi oamenii pe primul loc, deoarece în oameni rezidă avantajul dumneavoastră competitive unic.
2. Investiţi-I cu autoritate pe toţi cei legaţi de dumneavoastră şi, acolo unde este cazul, create comunităţi care vă permit s ava organizaţi în jurul consumatorului, nu în jurul unui produs său serviciu.
3. Susţineţi şi concentraţi-vă asupra bătrânilor, femeilor şi copiilor, deoarece ei reprezintă motorul economiei bazate pe griji. De asemenea, concentraţi-vă asupra nişelor şi a comunităţilor cristalizate pe bază de interese comune, oferind produse şi servicii unice. În epoca digitală, veţi câştiga specializându-vă.
4. Concentraţi-vă asupra valorii pe care o oferiţi, nu doar asupra costurilor pe care le reduceţi. Reţineţi: internetul; nu reprezintă un mediu în care dezvoltarea este ieftină. El solicita branduri de calitate, oameni de calitate şi investiţii constant, substanţiale.
5. Încurajaţi fluxul informaţiilor, concentrându-vă asupra celor trei proprietăţi ale informaţiei: conţinutul, structura şi publicarea. Utilizaţi rapid informaţia şi câştigaţi valoare de pe urma avântului pe care-l generează.
6. Păstraţi comunicarea informaţiilor cât mai simplu. Feriţi-vă de exagerări şi de capcana complicaţiilor, într-o eră a complexităţii.
7. Gândiţi digital şi studiaţi lecţiile învăţate din procesele de dezvoltarea a programelor. Învăţaţi din internet. Reţineţi, cea mai bună cale de a reuşi pe internet este să imitate modul în care internetul însuşi a devenit un succes, iar asta înseamnă să gândiţi la nivel de reţea.
8. Învăţaţi s ava jucaţi, să abordaţi lucruri ce par că nu pot fi abordate, să gândiţi cea ce pare că nu poate fi gândit şi să încurajaţi nonconformismul. Convertiţi oamenii la ideile dumneavoastră. Adoptaţi schimbarea şi ţineţi pasul cu vremurile.
9. Protejaţi-vă şi construiţi-vă brandul şi renumele. Încrederea nu este uşor de câştigat pe internet. Cei care câştigă încrederea consumatorilor vor culege roadele pe termen lung.
10. Adoptaţi o viziune pe termen lung asupra destinaţiei dumneavoastră. Nu uitaţi de consumatorii slab informaţi. Ţineţi minte că suntem cetăţeni ai unei lumi din ce în ce mai conectate. Pentru stabilitatea şi prosperitatea pe termen lung a lumii noastre, nu putem continua să ignorăm nedreptatea, sărăcia şi foametea pe care o indura zilnic atât de mulţi semeni de-ai noştri.
Citat din The Caring Economy de Gerry McGOVERN
Sursă: Maeştrii afacerilor online/MIDDLETON, John. – Bucureşti: Meteor Bussines, 2009, pp. 99-100.