1. Ateismul lui ataca o versiune de şcoală de duminică a lui Dumnezeu, ca şi cum n-ar exista. Amestecă orice fel de credinţă religioasă cu excesele fanaticilor extremişti. Ateismul lui se bazează pe convingerea că universul nu are o sursă inteligenta. Cu toate acestea, un univers aleatoriu este explicaţia cel mai puţin probabilă pentru modul cum a apărut viaţa inteligentă.
2. Ateismul lui echivalează realitatea cu lumea materială, aşa cum este percepută prin cele cinci simţuri. Aceasta nu reuşeşte să explice revoluţia cuantică, care a deschis porţile unei realităţi aflate mult dincolo de lumea vizibilă.
3. Ateismul lui trimite toate evenimentele la legile inflexibile ale naturii, dar nu poate explica de ce legile naturii există sau de unde au apărut acestea.
4. Ateismul lui foloseşte evoluţia ca argument împotriva unei surse inteligente a vieţii, deşi supravieţuirea celui mai bine adaptat nu poate explica apariţia vieţii.
5. Ateismul lui se poziţionează că raţional, dar nu poate explica sursa raţionalităţii. Cum poate activitatea cerebrală aleatorie să producă ordine şi logică?
6. Ateismul lui susţine că biologia este baza conştiinţei, fără să ofere o teorie pentru modul cum moleculele au învăţat să gândească.
7. Ateismul lui percepe creierul din perspectiva unei relaţii rigide între cauza şi efect. Gândirea şi comportamentul sunt în întregime deterministe. El nu oferă nicio explicaţie pentru liberul arbitru, creativitate sau intuiţie.
8. Ateismul lui neagă existenţa eului, considerându-l o iluzie creată de creier. Totuşi, neuroștiința n-a găsit niciodată localizarea „eului” nicăieri în creier.
9. Ateismul lui nu poate explica modul în care acest eu iluzoriu ajunge la autocunoaştere.
P.S. Profesorul Richard DAWKINS conduce un grup de ateişti militanţi, care sunt inamici declaraţi ai credinţei în Dumnezeu.
Sursă: Viitorul lui Dumnezeu: O abordare practică a spiritualităţii pentru vremurile noastre/CHOPRA, Deepak. – Bucureşti: Lifestyle Publishing, 2015, pp. 270-271.