ADEV?R U
sor~~ –>
RILE LUI RUTH
- Simplu act de a ne adresa altor persoane ?i de a încerca stabilirea unui contact cu acestea constituie un act de persuasiune.
- Vânzarea ?i negocierea trebuie s
? fie cinstite, veritabile ?i n?scute dintr-un profund interes pentru ceilal?i oameni.
- Persoanele care adopt? principiul vinde ?i câ?tig?-i pe ceilal?i de partea ta caut? înainte de toate s? dea, f?când mai mult decât li se cere, pentru ca apoi s? primeasc?.
- O rela?ie de schimb s?n?toas? este marcat? de satisfacerea reciproc
? a dolean?elor.
- Pentru a avea succes ?i a–i câ?tig? pe ceilal?i trebuie s? î?i plac? oamenii.
- Pentru a deveni un bun comunicator este nevoie de exerci?iu atent ?i sistematic.
- Oamenii î?i formeaz? o p?rere despre ceilal?i în primele secunde ale primei întâlniri sau ale unui dialog, iar aceste prime impresii sunt dificil de schimbat.
- A l?sa o impresie bun? care s? dureze cere preg?tire.
- Stabile?te-?i obiective pentru a-?i oferi cea mai bun? ?ans? s? ob?ii ceea ce î?i dore?ti.
- Pune pe hârtie obiectivele ?i planul de atingere a acestora.
- Recite?te ?i revizuie?te strategiile ori de câte ori este nevoie.
- Fixeaz?-?i obiective secundare ca ?inte intermediare, un fel de pa?i m?run?i pentru a atinge obiectivele principale.
- Cele mai importante tr?s?turi ale persoanelor charismatice nu necesit? bani pentru a fi dobândite.
- Preg?tirea este cea mai important?, dar ?i cea mai neglijat? abilitate a comunic?rii.
- Treci la atac. Creeaz?-?i un AIM [Atmosfera. Impresie. Stare de spirit. Vezi cap. 3]. Analizeaz? profund ?i planific? înainte de a trece la ac?iune.
- IQ-ul este mai pu?in important pentru afaceri decât inteligen?a emo?ional?.
- Rela?iile cu ceilal?i constituie fundamentul autopromov?rii.
- Stabile?te rela?ii cu oamenii din toate nivelurile ierarhice ale organiza?iei.
- Propria deschidere c?tre ceilal?i este un catalizator al construirii oric?rei rela?ii.
- Trebuie s? po?i construi ?i s? faci cunoscute realiz?rile personale; altfel, ceilal?i nu vor ?ti ce ai reu?it s? faci.
- Pune-te în pielea celorlal?i, înainte de a-i critica sau a le oferi vreun feedback.
- Înva?? cât mai mult posibil înainte de a te lansa în procesul comunic?rii.
- Internetul este o surs? valoroas? de informa?ie, îns? superficial?.
- Comunicarea de la distan?? este un bun complement, dar în nici un caz nu substituie comunicarea direct?.
- Este rolul ofertantului de bunuri sau servicii s? descopere nevoile clientului.
- Pentru a p?trunde în mintea ?i inima clientului pune întrebarea: “Ce a?i dori s? fie altfel?”
- Uneori trebuie s? fii gata s? estimezi pe loc nevoia unui client, a?a c? fii preg?tit întotdeauna pentru o astfel de situa?ie.
- Oricând apare posibilitatea, întâlnirile ?i comunic?rile importante ar trebui f?cute pe propriul teren, în biroul firmei, acas? sau în oricare alt loc ales de tine.
- O excelent? modalitate de a face afaceri este s? iei masa împreun? cu poten?ialii parteneri.
- Dineurile sunt un mod potrivit de a demonstra aptitudini de organizare ?i de a construi rela?ii.
- Micul dejun este destul de rar folosit, dar func?ioneaz? foarte eficient ca o întâlnire de afaceri.
- Când întâlnirea este pe teritoriu str?in, încerca?i mai întâi s? explora?i terenul; cel mai bine este în mod direct, dar ?i de la distan?? e bine, atunci când nu exis
t? alt? posibilitate practic?.
- Nu l?sa s? î?i scape niciuna din oportunit??ile de a comunica ap?rute în fiecare zi.
- Construie?te prezentarea care s? arate concis cu ce te ocupi ?i ce are de câ?tigat cel c?ruia i te adresezi.
- Exerseaz? modul de a furniza aceast? prezentare.
- Formuleaz? mesajul principal.
- Define?te-?i obiectivele.
- Organizeaz?-?i gândurile folosind SALES [Spune?i mesajul principal. Ad?uga?i cuvintele cheie. Lista?i beneficiile. Exemple, anecdote ?i viniete. Sumariza?i (concluziona?i) ?i specifica?i pa?ii urm?tori. Vezi cap. 7, pp. 68-77).
- Folose?te întâmpl?ri ?i povestiri pentru a da via?a datelor numerice ?i informa?iilor.
- Experien?ele personale sunt cele mai bune.
- Tranzi?iile ?i trecerile faciliteaz? comunicarea prin conectarea diferitelor sec?iuni, formând un tot coerent.
- Noti?ele, folosite eficient, te ajut? s? te concentrezi ?i s? p?strezi direc?ia de urmat, înt?rind impresia de echilibru ?i încredere.
- Discu?iile m?runte faciliteaz? trecerea la “discu?iile decisive”.
- Ritualurile conven?ionale stau la baza discu?iilor ocazionale.
- Cite?te cât mai mult posibil, dar mai ales cite?te ziarele importante.
- Decupeaz? articole ?i p?streaz?-le într-un dosar la care s? faci trimitere.
- S? ascul?i este vital pentru a ob?ine succesul, dar, din p?cate, este foarte rar practicat.
- Un bun ascult?tor este greu de g?sit.
- S? ascul?i este relaxant, distractiv ?i foarte interesant.
- F? eforturi pentru a realiza ascultarea de nivel 1, încearc? s? ascul?i atât în rela?iile personale, cât ?i în cele de afaceri.
- Întreb?rile reprezint? germenii conversa?iei.
- Întreb?rile deschise duc la ob?inerea mai multor informa?ii decât întreb?rile închise.
- Prin intermediul întreb?rilor avem controlul asupra conversa?iei.
- Caut? acordul celorlal?i prin vânzarea în avans (prevânzarea).
- Obiec?iile sunt oportunit??i de a pune întreb?ri ?i de a descoperi nevoi ascunse.
- Anticipeaz? obiec?iile ?i preg?te?te-?i alternative de r?spuns.
- Pentru succesul comunic?rii este necesar? o conexiune emo?ional?.
- Emo?iile sunt comunicate nonverbal.
- Comunicarea nonverbala te ajut? s? gânde?ti.
- Pentru a fi credibile, mesajele verbale ?i cele nonverbale trebuie s? se complementeze, nu s? par? contradictorii unele cu altele.
- Realizeaz? o analiz? personal? nonverbal?.
- “Cite?te-?i” publicul. Comunicarea nonverbala trebuie s? fie adaptat? auditoriului.
- Carentele de preg?tire în comunicare sunt un p?cat de neiertat.
- R?ul de scen? trece.
- Antidotul r?ului de scena este exerci?iul.
- Nenum?rate oportunit??i se pierd din cauza renun??rii pe parcurs.
- Ai curajul s? dai oamenilor ve?ti proaste.
- Folose?te un asistent digital personal ?i programele de management pentru a urm?ri pân? la cap?t scopurile propuse ?i ac?iunile de întreprins necesare.
- Scrie de mân? mesaje de mul?umire pe c?r?i po?tale personalizate ?i folose?te timbre cu design deosebit.
- Exist? o linie de demarca?ie subtil? între a urm?ri pân? la cap?t o ?int? ?i a deveni pis?log. Analizeaz? situa?ia de la caz la caz ?i fere?te-te s? devii o pacoste.
- Nu ajunge s? î?i plac? oamenii, e important s? fii ?i tu pl?cut de ceilal?i.
- Manierele impecabile te vor scoate în eviden??.
- Stabile?te cum î?i folose?ti telefonul mobil.
- Fii politicos.
- ?ine-?i cuvântul.
- P?streaz? secretele care î?i sunt încredin?ate.
- Ubicuitatea e-mail-ului are un impact negativ asupra aptitudinilor de comunicare interpersonal?.
- E-mail-ul a devenit un mod de a evita comunicarea fata în fa??, comunicarea direct?.
- Mesajele electronice ?i cele vocale sunt proprietatea companiei care poseda tehnologia necesar? transmiterii lor.
- E-mail-urile cu ortografie ?i gramatica impecabile sunt mai u?or de citit ?i de în?eles.
- Evit? s? î?i exprimi emo?iile în e-mail-uri.
- Evit? s? trimi?i glume ?i bancuri prin e-mail.
- Controleaz?-?i tonul vocii.
- Mesajele vocale pe care le transmi?i sunt o prezentare public? a persoanei tale.
- D? mesajelor vocale un ton cald ?i prietenos, folosind limbajul vorbit în locul celui scris.
- Mesajele trebuie s? fie concise, bine structurate ?i s? con?in? numai informa?ii relevante. De asemenea, trebuie s? fie scurte.
- Aten?ie la folosirea speaker-ului în timpul convorbirilor telefonice.
- Închide buclele de comunicare sau ri?ti s? te pierzi în cyber-spa?iu.
- R?spunde apelurilor nepreluate în decurs de cel mult 24-48 de ore.
- Înregistreaz? aluziile nonverbale pentru a ?ti când s? insi?ti ?i când s? te retragi.
- P?streaz? puterea în loc s? o cedezi celor care î?i spun c? nu po?i s? învingi.
- Neacceptarea sau respingerea pot s
? nu aib? nici o leg?tur? cu calitatea muncii tale, dar chiar ?i când aceasta se întâmpl?, nu trebuie s? fie perceput? ca rupere definitiv? a unei rela?ii.
- R?mâi pe pozi?ie când te confrun?i cu un refuz, continu? s? p?strezi contactul pentru a da dovad
? de încredere, reac?ie rapid? ?i de capacitatea de a rezolva eventualele probleme.
- În cazul unui client furios, str?duie?te-te s? detensionezi situa?ia ?i s? readuci lucrurile sub control.
- Scuzele ?i explica?iile calmeaz? deseori, uneori chiar foarte rapid o atmosfer? înc?rcat?.
- Onestitatea, comunicarea deschis? stimuleaz? spiritul de clemen?? al celor din jur.
- Uneori, calea corect? este retragerea.
- Preocuparea pentru a atinge excelent? în comunicare nu se sfâr?e?te niciodat?.
- Dac? strategiile prezentate în aceast? carte nu dau roade în cazul t?u, arunc?-le la co?ul de gunoi ?i încearc? altceva.
- Regulile sunt f?cute s? fie înc?lcate.
Sursa: Cum s? convingi pe oricine de orice: Ajut?-i s? vad? lucrurile ca tine/SHERMAN, Ruth. – Bucure?ti: ALL, 2008, pp. 193-197.